Svenska frisörskolan the end

Hallå!
Nu sitter jag hemma i Hudiksvall. Slutade skolan igår så nu är jag ledig torsdag och fredag så då passade jag på att åka hem innan jag börjar jobba på salongen!
Svårt att skriva bara för jag har inte med mig min lappis och pappa har köpt ett nytt tangentbord, snyggt visserligen, men riktigt svårt att skriva på.

Jättevackert väder här hemma men det är SVINkallt!!! Burr burr säger jag.

Jag är sjukt trött, har inte sovit många timmar. Igår var det avslutning som sagt. Kändes tråkigt och det är så att jag inte riktigt förstår att jag har slutat och att vi kommer att spridas igen. Det är inte många som stannar i Stockholm förutom jag. Men vissa i alla fall och det är jag glad över :)
I alla fall så drack vi gott, åt gott och så gav vi Sanna och Jenny ett stort kollage med bilder på oss samt blommor. Sanna och Jenny höll gulliga tal till var och en av oss. Det var riktigt  tråkigt, vi fällde några tårar men vi KOMMER att ses igen men det känns som sagt så konstigt.

Jag hade flera månader på mig innan jag skulle börja på skolan och jag tycker det känns som igår då vi började och vi kunde inte mycket, eller man trodde det men det är ju såååå mycket att tänka på när man ska bli frisör. Bara som hur man ska hålla saxen....Nu är det slut men vi har ju fått en alldeles underbar utbildning och det är nu det börjar, när vi ska ut på salongerna och jobba. Men ändå, det har varit ett par fantastiska månader som jag ALDRIG kommer att glömma. Det var här mitt liv började, då jag fick göra det jag alltid velat göra.

KOMMER UPP BILDER IKVÄLL ELLER IMORGON :)



Kommentarer
Postat av: Denise

Ja verkligen fina nyanser, när jag var blond färgade jag mig alltid med 12-19, jag älskar den färgen! Den kan bli lite åt det lila hållet men du måste testa den på en ritkigt kall blondin :)

De röda färgerna sitter tyvärr inte så jättebra, ett problem som jag har haft med alla märken jag testat. Har du hittat nåt märke med bra röda färger?

Dom blir såklart jättefina och intensiva direkt efter, men efter ett par tvättar mattas färgen och tvättas sakta men säkert ur =/

2009-02-19 @ 15:30:32
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Denise

Ja den måste du absolut testa på henne :)

Åh vad bra tack så jättemycket för tipset, ska testa elumen :) Min kille brukar ha röd tuppkam ibland men eftersom han är kille så orkar han inte färga håret så ofta och det ser ju inte speciellt snyggt ut när den är rosa-orange-grå ;P

2009-02-19 @ 15:58:15
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Denise

Okej jättebra att få lite tips, speciellt att få veta hur dom funkar med lock och allt :) Ska tipa chefen om dom så att vi kan beställa några test tuber :)

Hur långt har du kommit i din utbildning nu? :)

2009-02-19 @ 16:30:43
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

grattis!! måste vara sjukt härligt att vara klar?

gött att du redan fått jobb också!



kram

2009-02-19 @ 19:10:47
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: charlotte

hej lyfter på hatten o säger grattis!! jag börjar i augusti o e jättttte närvös! har du nå bra tips jag är mest nervös för att ingen salong kanske kommer vilja ha mig sen efter dom 6 månaderna!? ha de bäst!

2009-04-04 @ 22:38:42
URL: http://amazinglotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0