Fotbollskväll på råsunda

Hej!
Gud, jag glömde berätta om min hemska kväll igår, eller oturskväll!
Jag hade ingen aning om at det igår var match här på Råsunda mellan djurgården och hammarby. Så jag slutade efter 18 och åkte då in till stan först och kikade i affärer, sen åkte jag till fridhemsplan och handlade på prsxtra, so far so good. MEN när jag handlat klart och väntade på tunnelbanan mot akalla så var det SÅ SJUKT mycket folk där som drack öl, hade halsdukar på sig och tröjor- med favoritlaget och då förstod jag ju!

Det är endast tre stationer till solna centrum från fridhemsplan men de tre stationerna kändes som n evighet för jag stod mitt i en ring med massa hammarbygalningar som skrek och var helt tokiga! Galet! Sen tänkte jag att ja visst, jag får ta bussen hem så jag slipper gå förbi där det är så mycket folk men såklart åker inte bussen förbi råsunda och solavägen för den är ju avstängd när det är match, SUCK! Alltså fick jag åka till solna station istället och fick längre att gå hem, me två tunga kassar med mat, LOVELY- NOT!

Och pricket över i:et är när jag går hem fårn solna station och ett fyllo går på andra sidan och ställer sig och spyr, helt underbar kväll, verkligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0