Tallsjö

I helgen var jag ju uppe i Västerbotten, i en liten liten by som heter Tallsjö (Pappas och hans bröder samt systers föräldrahem)
Där samlades släkten Edmundsson och varje gång blir det helt crazy. Vi är ganska galna av oss, vissa mer än andra...I alla fall, anledningen till att vi samlades denna gång var för att vi skulle ta upp potatisen. Vi alla lever på potatisen till nästa år, det vill säga- vi behöver aldrig köpa potatis utan vi odlar själva. Jag har inte varit uppe för att hjälpa till att ta upp potatisen på minst 8 år så det var på tiden kan jag säga! Det var skönt att få komma upp, upp till Västerbotten. Jag har inte varit där på tre år, har jobbat så mycket och så vidare men nu äntligen!
Anyway, nu tänkte jag publicera bilderna från helgen! Dock inga bilder från middagen på kvällen men i alla fall på potatisupptagningen :)

Uppdatering- nej det går inte att ladda upp fler bilder för mig ikväll. jag lägger in alla imorgon bitti, det första jag gör! Hoppas det går bättre då.  Är det bara för mig det krånglar för när man ska ladda upp bilder?





Kommentarer
Postat av: Hanna Edmundsson

Hej! Jag blev lite intresserad när jag läser om släkten Edmundsson! Grejen är den att jag bor själv i skåne nu, men vet att min släkt kommer från västerbotten, min pappa var född där men sen flyttade de ner hit när han var runt 7 år. Det enda jag skulle vilja veta är bara om det finns någon sammankoppling mellan våra släkter, om det kanske finns några namn som jag kan koppla samman på nått vis, typ någon kusin till pappa eller min farmors syskon eller något sånt!

Du kan maila till mig om du vill på [email protected]

Tack på förhand :)

2010-09-25 @ 14:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0