Märta is here

Hej raringar!
Nu har jag Internet igen, och jag är nu tillbaka i Hudiksvall för en snabbis. Ska åka upp till Tallsjö på fredag med mamma och pappa, upp till släkten, så jag fick lämna min mysiga lya i Solna. Har åkt tåg hem hit och fy fasen, 40 minuter försenat, visst älskar man SJ?!
Anyway, jag hatar att åka pendel och tunnelbana!!!!! Jag missar tågen hela tiden haha. Som i dag, skulle åka med X2000 kl 12.30. Då tänkte jag ta tåget från Solna station 11.48. När jag kommer ut efter att ha städat hemma så det är rent när jag kommer ner igen och känner mig duktig att jag hunnit med det och är i tid. DÅ spöregnar det, nice. Just spöregnet gjorde så jag missade tåget! Stress- ja! Jag hade en stor kasse och en väska plus min handväska att bära och samtidigt hålla reda på SL-kortet så att jag kunde dra det snabbt, ja, då kan man inte annat än att missa tåget, givetvis. Tur att det bara är en station mellan Solna och Stockholm centralstation men ändå. Jag hade inte tagit ut min tågbiljett heller och visste ju inte från vilken perrong tåget gick ifrån. Men allt ordnade sig och jag kom på tåget, som var försenat då....

Nog babblat om min resa hem hit. Jag kan berätta för er alla att jag trivs som fisken i vattnet i Stockholm! Kändes väldigt tråkigt att låsa dörren till min lilla lägenhet och åka hem till Hudiksvall men ska bli kul att träffa släkten med mamma och pappa.
Nu ska jag äta efter att nu druckit en god hemmagjord chailatte.


Kommentarer
Postat av: Jonna

O heej ;) dej har jag saknat ;)

2008-09-03 @ 17:45:27
URL: http://jth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0