4 olika klippsätt- Terminologi

Hej! Hemma från skolan! Idag fick vi våra tröjor också. Ska lägga in en bild sedan på tröjan :) Vet ni va djag kom på i dag när jag kommit halvvägs till bussen?! - Jo, jag gick ifrån min lunch. Men tack och lov finns det en restaurang bredvid skolan men det kostar 65 kr men det var mycket mat man fick i alla fall. Det var inte bara jag som hade glömt maten utan också Jennifer så det var tur :)

I dag har vi fått lära oss huvudmassage och så har vi fått lära oss  Mr. Do it som är en apparat som testar hur starkt håret är och fuktighet och så vidare. Kan tala om att mitt hår är precis på punkten, det är starkt och inte slitet. Jag blev jätteförvånad eftersom jag färgar det så mycket! Sen har vi haft en modell i salongen som Jenny färgade håret på, koppar med ljusare koppareffekter och sen klippte Sanna det. Hon klippte upp det för att Anneli som modellen hette skulle få volym. Vi har också pratat terminologi, vi frisörer har 4 olika klippsätt och de fyra kan vi variera något så in i bomben!

Det är vad vi gjort i dag och jag är helt slut! Nu ska jag äta schnitzel med potatis och broccoli, ska bli gott, min mage kurrar! Sen ska jag läsa på om de 4 olika klippsätten, det är dagens läxa.

Vi hörs om en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0