Färgning på schemat

Hej!
Nu är jag helt slut, mina ben värker, som växtvärk. Har färgat och färgat idag- Mimis hår. Vi valde en askblond färg till henne och jag ljusade upp den med 12 % developer som menas att man ljusar upp håret 4 steg. Mimi har mycket röda pigment i sitt egna naturliga hår så det tog tid. Sen sköljde vi ur och lade i en ammoniakfri lättfärg som det så fint heter i botten, där nyansen gick mot gult, dock inte alls mycket. Vi valde en lila ton, för lila tar bort gult- resultatet blev så otroligt fint! Sen klippte jag henne också, topparna och färschade upp etapperna-ökade längderna samt klippte lugg, Mimi blev supersnygg! Det kommer upp massvis med bilder sen :)

Sen färgade vi mitt hår, eller Mimi färgade botten, utväxten så nu är det uppfräschat! Nu är jag som sagt helt slut, mina ben värker! Kom  hem vid 19. Jennifer, Mimi och jag gick och fikade på Waynes efteråt, supertrevligt!!

Nu ska jag sätta mig bekvämt och sätta upp benen på en stol och dricka grönt te, mums! Grönt kvitten som det heter, supergott  och titta på ett avsnitt av vänner och min favorit Ross. SEN ska jag sova, senast 21.30, I need it. Imorgon blir en lång dag med invigning av skolan och så vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0