Dolly Parton frisyr

Åh, nu är jag tillbaka. Igår fanns ingen möjlighet att blogga. Vi hade på skolan egen hårvård och jag har blekt Matrinas hår och klippt det, det tog ett tag. Efter blekning gjorde vi en nyansering som tar bortd et gula, så nu är hon silverbeige. Ja ni görstår va? :)
16.30 skyndade vi oss (hela klassen) in till stan, kungsträdgården och så gick vi på McDonalds och Max. Köpte med oss mat och skyndade oss till Buss nr 47 som skulle ta oss till skansen. Vi skulle på föreläsning igår, en Dr Lew från Usa föreläste om Matrix. Han är psykolog och är talare för Matrix när det gäller hur man ska bete sig, och tt vi frisörer har världens bästa yrke. Att vi har en stor betydelse för de kunder vi har. Han var en rolig man och en galsen sådan, han skrek som in i bomben men härlig var ha! Vi tog ett kort med honom, ska försöka få tag på bilden så ni får se :)

Idag har vi lagt håret på varandra med curler. Cecilia lade mitt och jag hennes. Mitt hår blev Dolly Partonfluff! Tyvärr regnade det när jag skulle hem så det har lagt sig lite men nu har jag satt upp det med hårnålar så det blir mer lockar igen. Superkul var det i alla fall, kul att få ett riktigt lockigt barr :)

Min nya frisyr...ungefär ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0