Nostalgi

Jag pratade med Linn på msn i dag. Vi blev lite nostalgiska och pratade om våra underbara år på Bromangymnasiet. Vi kom fram till att vi faktiskt saknar gymnasietiden. Dock kan vi skippa allt plugg och bara sitta och prata skit, snusk- pervs som vi är och reta gallfeber på vissa personer. Det var i och för sig vad våra dagar handlade om ändå, åtminstone på vårterminen förra året i trean, då hade vi faktiskt inget plugg.
Vi pratade lite minnen, så som vår lärare i matte a och b som stank så väldigt att vi tre, jag, Sofia och Linn kväljdes och lutade oss tillbaka mot stolarna och försökte diskret hålla handen för näsan! Eller den gången då hon skrev på overheadpappret och det blev fel och så slickade hon sig på fingret för att sedan sudda ut siffran med sitt saliv och då blev det en smutsflcäk från hennes finger med hennes fingeravtryck på- trevligt va? EW!!!

Vi kom också att tänka på, som jag nämt tidigare då Linn och jag tog två varsina stora ciabattabröd, fast man bara fick ta ett och vi var så stolta och odrägliga för att Sofia inte fått tag i ett till och att den sura mattanten sagt åt henne. Men sedan fick Linn och jag bittert ångra att vi åt två stoooora ciabattabröd för vi låg på skåpen uppe vid oss på media och ojade oss för våra magar gjorde så satans ont!

Eller, och det här är mitt favoritminne, då vi satte upp inzoomade bilder till tusen på Cisco Alders balls, för de är det största jag och Linn sett!  They´re huge!!!!! Och Sofia tyckte ju såklart att det var vidrigt så just därför satte jag och Linn upp sådan bilder i hennes skåp, sen kanske vi prickade in fel dag då Sofia hade värsta flunsan och blev superarg, men hon kände väl sig knappast bättre av att vi jävlades, men roligt var det! Och visst är vi mogna? :P

En annan lustig historia är ju då vi sitter inne på Naturkunskap B i trean, höstterminen tror jag det var och vi satt som vanligt och pratade då läraren hade ett snabbt upprop. Vet faktiskt inte vad LInn höll på att prata om eller varför hon lät som hon gjorde men hon sa i alla fall JIIIAAAAAAÅÅÅÅ, ett väldigt lustigt men konstig högt ljud och precis som hon gjorde det ljudet frågade läraren efter Marcus och ja, hon trodde att det var han som svarade, HAHA! Underbart!

Sen har vi ju den klassiska biten då vi gör våra tecken, ljud och annat. Så som EW, jag pekar med mitt lillfinger och så vidare. Ni ska få se bevis på våra klassiska "titta" och "EW" situationer när Linn skickat en balbild :)

Jag kan dra hur många olika exempel som helst, för vi skrattade verkligen oss igenom gymnasietiden, en helt underbar tid som jag alltid kommer att minnas tack vare mina tjejer <3
Men till sist ska jag bara berätta om när vi kämpade oss igenom matte b och vår andra lärare skulle förklara någon del i funktionskapitlet och hon var lite förkyld. Hon skulle i alla fall säga noll men det blev doll....
Och så lätt som vi skrattar så kan ni ju ana hur det blev....


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Jag och Linn på studentkvällen 



Jag och Linn på juldagens utgång- singstar och vi är bäst!


Linns och min klassiska WHAT till Sofia. Bilderna på mig och Linn är tagna samtidigt men med olika kameror såklart.
                                          

Kommentarer
Postat av: Sofia

åh tack så jättemycket! du kan lägga till mig på bloggkoll om du vill fortsätta läsa min blogg:)

roliga bilder:)

2008-05-21 @ 09:24:25
URL: http://soofija.blogg.se/
Postat av: Doll

hallo!!

Haha jag har hittat till din lilla blogg, den du :)Underbara tider det var det dær...inte Ciscobilden dock, tror jag hade runt 39 graders feber då, det uppmuntrade inte direkt.

Såg att du skrev om jeansjackor, hittade en perfekt på Fretex (Myrorna) en Levis som satt perfa, typ 120 spænn,men jag var pank så jag køpte den inte! Fatta ångesten liksom...

Hoppas att allt ær bra med dig!

Kram Sofia

2008-05-21 @ 18:30:13
Postat av: Märta till "Doll"- Sofia

Hihi, åh, du hittade mig :D

haha nej, vi var verkligen mean girls då!

nä är det sant? fy fan, jag förstår dig, den ångesten :( levi's har ju de absolut snyggaste jeansjackorna!

Det är bra med mig, hoppas allt är bra med dig!

Snart ses vi :D

Kram till dig Sofia.

2008-05-21 @ 18:37:33
URL: http://stiiletto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0