Högliden med Kristina.

Nu är jag hemma igen! Vilken lång arbetsdag det känns som jag haft. Det är bara 7 timmar men det känns som om jag jobbat 12 timmar faktiskt.  Jobbade mellan 8-15 i dag. Jag och Kristina fick gå upp till Högliden i dag, och det är branta backar att gå uppför kan jag säga- med rullstol! Dock går den på el, men med ganska svag motor så jag fick skjuta på också, inte lätt! Dessutom fick  vi gå hem också för det fanns ingen färdtjänstbil som kunde hämta oss 14.30, tack för det! Antingen 14 eller 16. Men hade jag vetat att vädret skulle slå om från sol och lagomt varmt till kallt, mulet och regn hade jag bokat 14.00 bilen! Fy satan vad jag frös!! Kristina däremot är varm för jämnan så henne gick det ingen nöd på. Jag däremot var genomfrusen! Men vi hade det bra på afasiträffen med korvgrillning och fika. Det var trevligt.

För övrigt så tog jag cykeln i morse, hade ingen ork att gå 7.30. När jag cyklar tar jag mig till jobbet på 10 minuter  ungefär för jag cyklar som en dåre för jag ogillar att cykla så jag vill snabbt hoppa av hehe. Det avgjorde det hela; cyklar hellre i 10 minuter om jag kan stanna hemma 20 minuter längre än om jag ska gå. Men det blev kallt om mina händer.

Nog om det, detta är kanske inte det mest intressanta ni läst.
Jag ska lägga upp klänningen/tunikan som jag köpte i går, ska lägga in bilderna om en stund på datorn! Nu ska jag gå och göra mig en cappuccino, jag är så trött! Tack och lov så är jag nu ledig onsdag, torsdag och fredag. Sen jobbar jag helg dessvärre. 24 timmar lördag och söndag tillsammans, plus att jag jobbar kväll på måndag, suck. Kommer vara helt slut!

Vad har ni gjort i dag än så länge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0