Glass, kameler och dunbollar

Stockholm lördag 31 maj
Dagen efter Kiss. Vaknade upp och kände en stor tomhet. När man har gått och väntat på något stort, Kiss var stort för mig, så blir det så enormt tomt efteråt eftersom man laddat upp med förväntan, spänning och nervositet. Allt skulle bli bra, vilket det också blev men det efterlämnar ett stort tomrum, dock med väldigt fina minnen :)
När vi kvicknat till gick jag, Ida och Sara till stan och åt frukost/lunch. Sen kikade lite i second handaffärer och sen skulle Sara in till city och till plattan för att möta en kompis. Ida och jag gick på söder och till American Apparel. Marcis ringde och vi mötte upp honom vid götgatsbacken. Sen gick jag, Marcus och Ida ner till slussen och gamla stan. Kollade på alla som sprang Stockholm Marathon och Marcus fotograferade fan allt, jesus, hemska bilder på mig dessutom. Sen gick vi till gamla stan och köpte glass- ett måste!! Tre kulor i en nybakad våffla, Marcus mjukglass i våffla. Sen gick vi ner till slussen och vattnet och satte oss där och njöt- så mysigt. Ida lämnade oss sen och Marcus och jag gick vidare vid vattnet från slussen mot tantolunden. Väldigt långt och otroligt fint och mysigt. Vid tantolunden stannade vi och åt  coh sen satte vi oss på en bänk vid vattnet och njöt av solen och drack en kall cider och öl. Derssutom fick vi oss ett gott skratt av alla fulla människor med båtar som ville gå upp på bryggan men man får ju ej ta med sig alkohol från restaurangen ner i båten eller tvärtom.Det blev bråk kan jag säga, bättre än TV. Det vore något för kustbevakarna att vara där. Sen gick vi vidare på den vackra gångvägen mot södermalms större gator igen. Kom tillslut upp på östgötagatan. Vi var ute i flera flera timmar, kom inte hem till Marcus förrän efter 22 där det blev mys med bad, film och popcorn.

Här kommer bilder från vår underbara och mysiga dag



Ida vid slussen

Mannen

Jag tycker om dig

Utsikt från slussen



Stockholm är vackert

Så fint, men visst får man en Indiana Joneskänsla?!

Ja här har han kameran i högsta hugg



Så här fin utsikt hade vi när vi åt

Jag var jättesugen på pommes frites och jaag gjorde ett perfekt val, även Marcus. Det här var de godaste hamburgare jag ätit, tjocka som tusan- inget MCDonalds här- yummo! Vitt ioch rött vin till, hihi.

Sådan här fin utsikt hade vi när vi såg fyllekajorna bråka

Godaste och mysigaste som finns. En kall cider i solen med min sweeti

Mys

Det var cirkus vid tanto, det var kameler- den bästa bilden var tyvärr på deras rumpor

Sötaste hästen ever. Får jag ta hem dig?!

Innan vi lämnade den fina och mysiga gångbanan för att komma till hammarby sjöstad och sen östgötagatan fick vi syn på dessa ursöta dunbollar!!! De låg där ensamma, så söta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka härliga bilder :)



Haha jag är också ett stort fan av dom där tjejerna :P Kan se samma avsnitt om och om igen,man tröttnar ju aldrig :P

2008-06-04 @ 23:21:02
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga bilder, gud vad gott med glass! ;D

2008-06-05 @ 08:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0