Tåg eller buss?

Hej och hå.
Ber om uräkt för en bedrövlig uppdatering men min dag har bara rusat iväg. Åkte iväg och tränade på gym med mamma, sen hem och duscha och sen fick jag slänga mig in i bilen och köra till jobbet för att hämta nyckel så att jag skulle komma in när jag började kl 16. Sedan träffade Linn, fika, prata och göra en massa viktiga saker- Tack Linn! <3 Efter Linn var det bara att bege sig till jobbet och jobba kvällpass 16-22.

Nu har jag varit hemma i en timme och har nu suttt och tittat på tåg och busstider till Stockholm imorgon. Antingen tar jag tåget som går 15.42 eller en buss som går 16.40. Tåget är ju både bekvämare, smidigare och så går det snabbare, men om jag åker 15.42 är jag rädd att jag inte hinner äta och så för jag är upptagen från 13.30 och minst en timma framåt, men jag lär ju hinna. Bussen går som sagt 16.40, tar ju längre tid men priset skiljer inte mycket åt, men å andra sidan får jag längre tid på mig hemma, hinner äta i lugn och ro. Vilket dilemma va? Vilken tid tycker ni att jag ska åka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0