Fika på Annorlunda

Hejsan!

I dag har jag inte hunnit uppdatera förrän nu. Har varit ute hela dagen, och sitter ute nu också med lappisen, dock är skärmen så himla mörk när jag är ute!
Jag låg och solade på förmiddagen, sen tog mammsen och jag bilen till Forsa handelsträdgård igen, där vi var i fredags och köpte två påsar till fulla med sommarblommor. Sen åkte vi vidare till ett mysigt café som ligger i Iggesund, 1 mil från Hudiksvall. Det heter Café Annorlunda och det var så fint! De hade inte en enda möbel som var lik den andra, allihopa var gamla soffor bord och stolar, jättevackert! Supergott fika dessutom! Massor av fina bakelser som de gjort själva. Men jag var hungrig så det blev en toast med skinka, ost, ädelost och tomat med sallad och tzatzikidressing  och en tekaka med ost och sallat till mamma samt te och mineralvatten.

Nu ska jag gå och göra citronvatten till mamma och mig, vi har druckit på tok för lite i dag så man känner sig riktigt slö. Skönt att ungåps med mamma, gör nästan aldrig det och ska verkligen  ta till vara på den "sista" tiden, jag flyttar ju till Stockholm i augusti :D
Pappa ringde alldeles nyss också. Han och min farbror Calle-Ivve var bara i Örsköldsvik. De ringde ju vid 12 kanske och sa att de var påväg, men det hann till örsköldsvik och då kom Calle-Ivve på at han glömt sin jacka med plånbok, det var bara att vända och köra tillbaka till Tallsjö, det är ungefär 1 timma och lite till från örsköldsvik. Men nu var de alltså i örsköldsvik för andra gången men nu har de allt med sig.


De hade jättefina koppar


Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0