Tillbaka- stoplight.

Ja nu är jag hemma igen från Mia. Eller har varit det i 1 timma men har pratat med Disa och ätit korv med bröd, min nya favorit till lunch. Jag är fortfarande rödhårig men dock myyyyycket rödhårigare och så har mina effekter blivit gula/orange, jag är mycket nöjd. Vi lade Goldwells Elumenserie över hela håret, färgen är så himla bra, sitter som berg och det lyser verkligen om håret- stoplight!
Jag kan inte färga över det röda än, jag diskuterade med Mia och hon tyckte också jag skulle ha kvar det, hon kan inte se mig som brunhårig. Jag trivs i det röda och har man en gång börjat är det svårt att sluta, eftersom det är så mycket färg. Mia vet, för hon har likadan hårfärg, bara lite mer orange.

Först lade hon en vanlig röd färg från Goldwell i min extrema utväxt samt blekning på mina effekter, så att de är från hårbotten igen. Sen toppades håret och sen lade Mia Elumen över hela håret, det tar sin lilla tid kan jag säga. Det är en lång procedur och väldigt petigt.
Att använda Goldwells serie Elumen är speciellt. Först måste man lägga i en vätska som gör att färgen biter sig fast, sen lägger man färgen och sköljer sedan ur efter verkningstid. Efter det måste man lägga i en "lock" vätska som låser in färgen i hårstråna. Det är lite mer komplicerat men färgerna är oslagbara, glansen är otrolig och färgen håller mycket längre så jag behöver inte färga hela håret när utväxten ska fixas utan jag behöver bara färga hela håret var tredje/var fjärde månad! TOPPEN!

Såhär blev resultatet. Samma intensiva röda färg som förut och effekterna är gula/orange :)



Blev lite konstigt i ansiktet med solen


Kommentarer
Postat av: jenny

ahaaa, shiiit så fint de blev skulle oxå vilja ha så :D

2008-08-19 @ 16:22:26
URL: http://menjenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, jättejättejättesnyggt. otroligt häftigt!

2008-08-20 @ 08:22:46
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0