Min framtid är bestämd

God morgon!
Tog en lång och välbehövlig sovmorgon i dag! Vaknade hyffsat pigg faktiskt. Vädret däremot ser inte så roligt ut, men det är 15 grader på termometern i alla fall, men solen lyser med sin frånvaro.
Jag har haft två härliga dagar i Stockholm. Önskar att jag kunde stanna åtminstone en dag till men jag har jobbet att sköta. Dock så är det nu inte så länge kvar innan jag packar mina saker och flyttar till Stockholm. I dag ska annonser läggas ut! Jag ska nu hitta en lägenhet :) Wie!

Kom ner till Stockholm på lördagsförmiddagen. Tänkte gå och fika med Ida men tiden rusade i väg så det fick bli en smörgås från pressbyrån så jag hade någonting i magen när jag skulle på intervjun plus provet.
Var faktiskt inte så nervös. Jag försökte jobba med mig själv och tänkte att vad har jag att vara nervös för?! Jag vet ju inte riktigt vad som väntar mig därinne, därför är det bara onödigt att oroa sig.
Möttes av Sanna, som är en av lärarna på frisörskolan. Hon var jättetrevlig! Jag fick först börja med att svara på några frågor om mig själv, varför jag ville bli frisör, om jag haft någon kontakt med frisöryrket tidigare och så vidare. Sen skulle jag välja mellan A och B alternativ eller A, B, C eller D alternativ av den mening som stämde in på mig. Jag fick i alla fall mest poäng på de två punkterna man ska ha som frisörska, yey hihi :D

Efter intervjufrågorna var det dags för provet. Blev genast nervös när hon säger att det första jag ska göra är att lägga en permanent! Har aldrig lagt en permanent, så nära jag kan komma är att jag tagit ur rullarna från en permanent!  Kändes ju lagomt bra, vill bli frisörska men har aldrig lagt en permanent. Men det gick faktiskt bra ändå.
Steg två i provet var att jag skulle klippa hår eller låtsas klippa då detta var ett dockhuvud. Hon ville se hur jag höll i saxen och ja, hur jag använde mina två händer. Fick lära mig redan då att man ska hålla saxen på ett väldigt speciellt sätt, ett svårt sätt vill jag lova. Även det gick bra.
Steg tre, det sista steget var att jag skulle färga dockans hår. Jag skulle tänka mig att denna kund hade färgat sitt hår svart och nu hade kunden 1 centimeters utväxt, alltså skulle jag färga botten- jag måste säga piece of cake, hihi. Om det är något jag kan så är det färga hår i alla fall!

När intervjun och provet var avklarade satte vi oss ner och pratade. Sanna berättade att hon skulle ringa Mikael, bossen över skolan och berätta hur det gick. Hon skulle säga till honom att hon ville ha mig till skolan. Hon tyckte jag hade anlaget och att det gått jättebra på provet! Jag blev helt chockad! Trodde inte att jag hörde rätt! Så i princip var det redan klart i lördags att jag skulle bli antagen. Sanna sa till mig när jag skulle gå: Vi ses i höst :)

I går söndag var jag inne på förmiddagen hos min underbara bror och hans tjej Kristina. De höll på att göra iordning sin balkong med krukor, jord och skurning och allt som ska göras så faster var barnvakt åt Ebba och Klara. Världens sötaste och underbaraste småttingar! Var uppe och gick med Ebba som var lite otålig, var inte så kul att bara sitta i babysittern så jag tog upp henne och hennes syster Klara låg och skrattade hela tiden! Ebba myste mot min hals, sen blev hon en glad tjej som pratade men sen blev hon tyst och jag provade att lägga ner henne i babysittern och då somnade sötnosen.

Sen gick Kristina, Daniel och jag ut med småttingarna i vagnen och gick till Ica och sedan till medis och köpte blommor till balkongen och till krukorna vid dörren. Det var då Mikael från frisörskolan ringde och berättade den underbara nyheten att jag blivit antagen till frisörskolan!!!! Att han hört att det hade gått bra och ville mer än gärna att jag skulle få en plats!
Lycklig till tusen! Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är samtidigt som jag inte kan förstå vad som hänt! Min framtid är liksom bestämd, nu är jag bunden till det här i tre år- frisör frisör frisör!!!!

Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0